Osoby kreatywne przeważnie nie mają problemów z generowaniem pomysłów na startup. Tym co odróżnia jednak osoby kreatywne od odnoszących sukcesy przedsiębiorców jest umiejętność wyboru najlepszych pomysłów, które mają największe szanse na sukces. Do weryfikacji tego,...
Jedną z podstawowych metod prezentacji naszego startupu szerszej publiczności jest strona internetowa. Dziś popularne jest powiedzenie, że jeśli czegoś lub kogoś nie ma w sieci, oznacza to, że nie istnieje. Posiadanie strony internetowej nawet na bardzo wczesnym...
Wielkość rynku docelowego (ang. Total Adressable Market, w skrócie TAM) jest jednym z kluczowych aspektów, które decydują o wielkości startupu oraz mają znaczący wpływ na zainteresowanie inwestorów naszym przedsięwzięciem. Sam proces obliczania Total Adressable Market...
Pitch deck to krótka prezentacja inwestorska, zawierająca średnio kilkanaście slajdów, które przedstawiają startup oraz jego produkt. Pitch deck tworzony jest przede wszystkim po to, aby przekonać inwestorów i pozyskać finansowanie do startupu. Mimo, iż jest to tylko...
W naszej głowie może rodzić się wiele pomysłów na biznes, które najchętniej byśmy przetestowali i wprowadzili w życie. Niestety nie wszystkie z nich będą udane, a prowadzenie własnej działalności obarczone jest kosztami oraz odpowiedzialnością, a także wiążę się ze...
MVP to Minimum Viable Product, czyli Minimalnie Satysfakcjonujący (użytkownika) Produkt. MVP jest więc bardzo uproszczoną, posiadającą jedynie podstawowe funkcjonalności wersją naszego produktu, która służy weryfikacji naszego pomysłu biznesowego. W jaki sposób może...
Pozyskanie inwestycji dla startupu stało się zdecydowanie łatwiejsze w ostatnich latach, szczególnie dzięki pojawieniu się dużej liczby funduszy venture capital jak i popularyzacji fenomenu startupów. Należy jednak przyjąć odpowiednią strategię działania, albowiem...